lørdag 3. oktober 2009

Urter og tomater

I morges ble de siste tomatene og urtene reddet inn fra hagen. Tomatene er ikke modne enda, men skal få en sjanse inne. Nå henger de over bakerovnen på kjøkkenet sammen med oregano, rosmarin og timian.

Det dufter av friske urter på hele kjøkkenet :)

Denne gamle kombinasjonen av ved- og bakerovn er fra tiden rundt andre verdenskrig. Den har tilhørt mine oldeforeldre, og jeg har hatt lyst på den siden jeg var ei lita jente. Gleden var derfor stor da den endelig var på plass på kjøkkenet mitt :)

Nå har de to eldste barna startet på høstferien, så skolesekkene skal få hvile en ukes tid..

Ha en fortsatt god helg!

6 kommentarer:

Den gode feen sa...

Gratulerer knallmasse med ny blogg, og tusen hjertelig takk for den fine kommentaren. Eg skal legge deg til i eine rollen min :) Blir kjekt å bli kjendt med deg også :) Stor klem frå Linda

bente Strand sa...

Så fine bilder,koselig å lese og se :) Go helg :)

Made by Molla sa...

Synes jeg kjenner lukten bare av å se på bildene! jeg ser nå for meg deg på din økologiske drømmegård med høner og villsauer (det hørte jeg i dag at dere skal få:)), plukkende på rosebusker og urtevekster!

Martes atelie` sa...

For en fin blogg du har her ;) Likte veldig godt tallerkenhyllen din. Min mann får vell fnatt om jeg sier at sånn har jeg også lyst på...hi hi....noen andre prosjekt som må gjøres ferdig.
Venter spent på neste innlegg fra deg.
Ha en fortsatt herlig søndag!!!

Guttemamma sa...

Tusen takk for koselig hilsen hos meg!!
For en herlig oven det der er!!! Og høres kosleig med litt urteduft!! Velkommen som blogger,gleder meg til å følge med!!
Anette:-)

Unknown sa...

Takk for hyggelig kommentar...
Vedovnen med tørkede urter over...så koselig
God uke til deg!!
Klem...Ellen