fredag 2. oktober 2009

Litt av hvert på en fredagskveld

Endelig fredagskveld! Hele familien har fri, jeg er noenlunde ajour på husarbeidsfronten, og om en stund er det pizza og gullrekka.. Fredag er definitivt den beste kvelden i uka :)
Forrige helg ble det dårlig med funn på loppemarked, så da gikk turen til noen butikker i stedet. Kjøpte 4 nye Bloomingville marmeladeglass, som hos meg ikke innholder marmelade, men salt, soltørket tomat, kanelstenger,nellikspiker, muskatnøtter og laurbærblad.
Jeg innrømmer at det ikke er snakk om daglige forbruksvarer, men de er veldig fine i glassene :)

Fire nye kopper i en skjønn blå farge fikk også bli med hjem, sammen med et tilhørende serveringsfat.

I går kveld hadde jeg klubb, noe som alltid er veldig koselig. I den forbindelse fikk jeg tatt frem heklinga mi, som har ligget helt i ro siden forrige gang..
jeg hekler nå på et bølgeteppe til en liten baby som skal komme rundt juletider. Teppet hekles med dobbel tråd av Alpaca, et mykt, herlig ullgarn som passer perfekt til en nyfødt :)


En ny rute til et Oldemorsteppe som trenger litt reparasjon..

I klubben min er Ingeborg som har bloggen Made by Molla. Hun syr de skjønneste barneklær, og har inspirert meg til å finne frem symaskina mi. Jeg håper jeg kan vise frem noen resultater på bloggen etterhvert, men må ha et kurs el to med Ingeborg først :)

Embla av Miessevarri koser seg utenfor hytta i sommer
Til slutt må jeg si at vi er svært glade for at hunden vår, Embla,fortsatt er her sammen med oss. Embla er en svært livlig og aktiv fuglehund av rasen Irsk setter, som tidligere i dag var på fjellet på jakt sammen med mannen. Embla gir alt på jakt, og er ikke den som gir seg før hun har funnet fuglen hun leter etter.
I dag var hun livlig og ivrig som alltid, men begynte etter en stund å virke sliten. Etter hvert ble hun liggende noen par meter etter mannen, noe som er svært uvanlig. Mannen snudde seg for å se etter henne, og oppdaget da at hun låg på rygg i gresset, med kramper og stive bein. Tunga blokkerte svelget, så hun strevde med å puste. Mannen sørget for frie luftveier, løftet henne opp og bar henne ned fra fjellet. Nede ved bilen virket hun våken igjen, men strevde med å holde balansen. Vel hjemme var hun kvikk og fin, og spiste masse mat.

Veterinæren mener det kan ha vært et epileptisk anfall, eller veldig lavt blodsukker, da hun er en småspist hund som spiser litt i rykk og napp.. Vi får observere henne fremover, og håper at det var en engangshendelse. Nå ligger hun iallefall trygt på stua og sover foran vedovnen...

Ha en fin fredagskveld!






















4 kommentarer:

Janita sa...

Koselig å lese bloggen din på en fredagskveld, kom i helgestemning nå!
Heldig den babyen som får det nydelige og deilige teppet! ;-)
Ha en hærlig helg!

HønePøne sa...

Takk for det Janita!
Det er jo en helt spesiell baby som skal ha teppet også, da :)
God helg til dere også!

sylvia sa...

Hei, og takk for i går:)
Alltid koselig når klubben møtes:) Supre jenter!!!

Koselig å lese innlegget ditt, og se de flotte bildene du tar.
Bloomingville glassene dine ble veldig fine;)
Er utrolig glad for at det gikk bra med Embla i dag! Snille gode Embla<3

Ha en fortsatt fin fredagskveld:)Veeeldig enig i at fredager er best!

Klem klem...

HønePøne sa...

Takk, takk Sylvia!

Vi er veldig glad for at Embla er fin igjen, men vi har fått en liten støkk... Nesten så hun må få sove på soveromsgulvet vårt noen netter... ;)

En fortsatt god kveld til deg også!