torsdag 8. oktober 2009

Innelek i høstferien

Høstferien går mot slutten, og det har definitivt vært innevær. Regnet avløses i perioder av sludd og hagl, og vinden er sur og kald.

Storebror har knapt tid til å være hjemme, mens søster storkoser seg med rolige innedager.
I går laget vi lekedeig, og den har vært i flittig bruk. Deigen er enkel å lage, myk å leke med, og har lang holdbarhet.
Lekedeig:
5 dl mel
2 dl salt
2 ss alun (kjøpes på apoteket)
5 dl vann
3 ss matolje
1 flaske konditorfarge
Vann, olje og konditorfarge kokes opp, og røres sammen med mel, salt og alun.

God bakst! :)

5 kommentarer:

Marianne sa...

Hei!
Artig ide!!
God helg =)

Bless by Tone sa...

ÅÅHH tusen takk for oppskriften - de lager slik deig i barnehagen til småenglene, kunne godt tenke meg å lage slik hjemme også, når play doughen begynner å minske. Tone

mi-rachel sa...

hei.
så kjekt at du besøkte bloggen min og linket meg til. du har en veldig koselig blogg meg fine bilder. så jeg linker deg også til:)

silje-sin sa...

Hei hei! Det så utrolig morsomt ut, det tror jeg vi må prøve! Ferdinand elsker å leke med kitt (play-dough), men det tørker jo ut med èn gang... Tusen takk for tipset:) Jeg liker bloggen din veldig godt! God helg:) klem fra silje.

HønePøne sa...

Tusen takk for koselige kommentarer! veldig stas! Av en eller annen grunn får jeg ikke lagt igjen kommentar hos småenglenes verksted. kan det være noe som ikke fungerer som det skal? har forsøkt flere ganger..
Ha en god helg! :)
Madeleine