lørdag 7. november 2009

Lørdagskos og utfordring


Vi har hatt en rolig start på dagen, med innelek, film og kos. Om en liten stund skal vi ut på tur, før minstemann skal ha blunden sin.
Jeg har et lite sjokoladetips i dag :) Hell gårsdagens sjokoladerester i en kopp (er du som meg, så er det bare bittelitt igjen) Hell over melk, og sett i mikroen i to minutter. Rør i rundt og tilsett marshmallows, krem el vaniljeis.. mmmm.. Å erstatte halvparten av melken med kaffe er også godt :)
Jeg laget hvit kakao her en dag, men er usikker på om jeg anbefaler det videre.. Jeg smeltet to plater hvit kokesjokolade, og tilsatte en liter melk. Det ble veeeldig søtt, så jeg anbefaler halv mengde sjokolade for den som vil forsøke :)


Jeg har fått en utfordring fra Martes atelie. Jeg hiver meg i rundt og forsøker å svare :)

Skriv tre ting du husker som om det var i går:
- Fødslene til mine tre barn. Alle fødslene var ulike, og de skjønne barna som kom til verden viste sin personlighet fra første stund.
- Den 17. mars 1987 møtte jeg min venninne Camilla. Vi var sju år, det var masse snø og vi møttes i et veikryss med hver vår spark. Vi ble bestevenninner umiddelbart, og møttes daglig de neste 13 årene. Vi møtes sjeldnere nå, men når vi treffes skal en ikke tro vi har vært borte fra hverandre en dag.
-Den dagen/natten vi flyttet inn i huset vårt etter halvannet år med bygging. Vi bygde huset selv, og det var ubeskrivelig kjekt å kunne flytte inn. Den samme dagen var mannen en "svipptur" i Tromsø og hentet hvalpen vår, så lykken var temmelig fullkommen da natten kom og alle var samlet i huset.Trøtte barn på 6 og 4 strålte av glede over nye rom, god plass og verdens skjønneste vesle Embla.

Skriv tre ting du misliker:
- Å være sulten
-Jogging! Det høres godt ut å løpe langs veien, el i skogen, med musikk på øret, og kroppen i fri flyt, uten tanker i hodet.. MEN.. det er ikke noe for meg.. en rask gåtur er greit, men jogging er uaktuelt.
-Fullstappet timeplan. Det verste jeg vet er å løpe mellom jobb, barnehage og sfo, til rask middag og div organisert aktivitet, for så å skynde oss hjem til lekser og mat, før alle må skynde seg i seng fordi vi skal så tidlig opp.. Jeg vil ha ro til å gjøre det jeg og familien vil, når vi vil. Ikke når klokka sier vi skal..
Barna mine er selvfølgelig med på de aktivitetene de har valgt, og jeg synes det er kjekt å følge dem opp, men selv prioriterer jeg ikke organiserte aktiviteter . Jeg jobber også i redusert stilling, for nettopp å få mer ro hjemme. Jeg sier ikke at dette er riktig for alle, men for meg er det det :)

Skriv tre ting du liker:
-Årstider! jeg eeelsker årstider! Alle sammen! Tenk så heldige vi er som bor i et land med så stor svingninger i natur og vær. Jeg gleder meg alltid til neste årstid, og hver har sin sjarm.
-Sjokolade!
-Å lære noe nytt. Akkurat nå lærer jeg å sy, og det er så kjekt :)

Skriv tre fine bloggere du er innom ofte:
-Den gode feen. Min favoritt gjennom flere år. Nydelige bilder, først ut med det siste, og en herlig miks av interiør og hverdag.
-Mi-Rachel. En skjønn bloggedame som alltid skriver hyggelige kommentarer. Hun tar de nydeligste bilder.
-Silje-sin Koselige bilder fra et veldig pent hus.
Ellers leser jeg alle på rollen min når de oppdaterer, + de jeg kommer over på NIB og Norske hageblogger.

Skriv tre sanger du hører mye på for tiden:
Hmm... Jeg hører mest på radio, og da tar jeg det jeg får der.  Men jeg har hørt på Floden med Bjørn Eidsvåg og Elvira Nikolaisen minst 4 ganger de siste dagene ;)
Ellers hører jeg veeeeldig mye kaptein Sabeltann og High school musical..

Skriv tre tv-programmer du følger med på:
Jeg jobber så mye kveld, at det er litt vanskelig å følge med på tv-serier, men jeg forsøker å få med meg:
- Greys anatomy
-Nytt på nytt
-Skavlan

Utfordre tre fine bloggere:
Jeg utfordrer:


10 kommentarer:

Martes atelie` sa...

Takk for at du tok utfordringen;) Koslig lesing. Tipset om kakaoen må jeg prøve. Lurt!!

Anonym sa...

Takk for utfordring!
Den skal jeg svare så snart som mulig!

Klem Kristine

KAMILLE BLOMSTER sa...

Hei, For en nydelig blogg du har.Første gang jeg er innom men ,ihvertfall ikke den siste:)
Lurer på om det går ann og spørre hvor i Japan du hadde bestilt de flotte stoffene?
Ha en fortsatt fin helg.
Ann-Helen.

Haust sa...

Så nydeleg stemning det er på det øverste biletet!

Ha ein god laurdagskveld! :)

silje-sin sa...

Hei hei:) Så koselige bilder, og takk for sjokoladetips! Hos oss er det dessverre aldri sjokolade igjen, men jeg får kjøpe inn litt ekstra! Veldig koselig å lese at du er innom bloggen min ofte, nå ble jeg glad:) Fortsatt god helg! klem fra silje.

Størhuset sa...

Nydelig blogg du har, har sittet og kost meg lenge! Ha en fin søndag!

Jannicke sa...

Herlige stemningsbilder ;o)
Klem J.

Lene sa...

tusen takk for hyggelig kommentar inne på bloggen min! Nydelig blogg du har her, og jeg kommer nok helt sikkert tilbake hit!

Ha en fin søndag!

Lene

Sylvia sa...

Veldig gode svar du hadde på utfordringen du fikk. Fikk meg både til å le og felle noen tårer...!! De tre tingene du husket som det var i går fikk meg faktisk til å sippe!! Hehe:)

....sitter her med halsbetennelse og feber, mulig at det også har litt innvirkning på at følelsene er noe ute av kontroll..;)

Uansett, det er alltid like koselig å kikke innom deg her!
Ha en forsatt fin søndagskveld:)
Klem fra meg...

mi-rachel sa...

så gøy at du liker bloggen min.
ser vi har mye til felles:
alt det du ikke liker - og liker(minus å lære meg nye ting som f.eks å sy;).
alltid koselig å kikke innom hos deg!