søndag 20. september 2009

Ny i bloggeverden!


Det er med skrekkblandet fryd jeg nå har opprettet min egen blogg!
Jeg har vært en ivrig leser av interiørblogger i flere år, og har hentet mye inspirasjon, glede og underholdning av dette. Nå håper jeg at min blogg kan fungere på samme måte for noen andre.



I mitt aller første innlegg vil jeg vise frem mitt "nye" bord. I mangel av det perfekte stuebord har jeg nå hatt et sort IKEA lack bord i noen år. Bordet har fungert bra, men har manglet sjelen jeg er ute etter. Derfor var gleden stor da jeg på pappa sin låve kom over denne kisten:








Enkelte vil kalle den en trekasse med lokk, men det er helt greit ;) Den har blitt vasket og skuret etter alle kunstens regler, samt smurt inn med mottmiddel. Nå står den i stua mi, og er i tillegg til å være et fantastisk fint bord, det nye oppbevaringsstedet for fotoalbum. Bildene er nå lett tilgjengelig, og enkle å redde dersom det (grøss og gru) skulle bli brann. Verandadøra er to meter unna, og det er solide håndtak på kista.





Men det aller kjekkeste er nok at kista er er del av min families historie. Jeg vet at den opprinnelig kommer fra min mors familie i trøndelag, men hvem som har eid den, og hva den har blitt brukt til det vet jeg ikke..


Ingen kommentarer: