torsdag 24. september 2009

Kakeboks og slikt...








I boka "Styling" av Alexandra Villefrance fra 2006 er hylla fra "Kingfisher" som jeg skrev om i forrige innlegg avbildet! Jeg trodde hylla var ny, men jeg er tydeligvis sent ute :) Boka er like aktuell nå som for 3 år siden, og det er tydelig at Alexandra er svært tidlig ute på interiørfronten. Babusjkaene som pryder høstens interiørblader, er også med i boka.







De siste dagene har gått med til å male vindfang og hall. Ingen ny farge, bare hvitt på hvitt :) Etter 4 år var malingen gulnet noe, og veggene var preget av barn, hund, fotballer, dukkevogner, rollerblades og skateboard... Mannen skal snekre benker og hyller til vindfanget, så det blir prioritert foran kingfisher etterligningen på kjøkkenet. Men jeg har selvsagt tenkt på hva jeg skal ha i den nye hylla ;)





Den skjønne kakeboksen har jeg fått av min mormor. Den fylles med krumkaker, stekt av mormor, til hver jul. Kaffeboksen kommer fra gården her, mens den gule koppen er ganske nykjøpt hos Kremmerhuset. Jeg elsker kopper, og kommer sjelden hjem fra handletur uten en ny...



Denne skålen er fra Egersund, og jeg har tre stykker i ulike størrelser. Arvegods dette også :) Mormor og morfar fikk dette serviset i bryllupsgave, og vi brukte dette til hverdagsservise da jeg var liten. Nå er det desverre bare skålene igjen.. Når jeg ser mønsteret nå tenker jeg på mamma og lapskaus ;)


Ha en fortsatt fin kveld!

Ingen kommentarer: