mandag 25. januar 2010

Å steke brød i en kaffekopp..


Jeg nyter late fridager sammen med lillebror...
 Vi baker, leker, leser og ser film, og innimellom stikker det innom koselig besøk.
Lillebror er som sine to eldre søsken glad i å bake, så det mangler ikke kjøkkenhjelp..
Nå om dagen baker vi mye brød, og siden jeg legger beslag på brødformene steker  lillebror brødet sitt i en liten ildfast kaffekopp :)


Og når man deretter får besøk av snille Merete, som skryter av brødet, har med sjokolade og blomster, hekler duk og har verdens skjønneste hjemmestrikkede leggvarmere..., ja, da er formiddagen perfekt! :)

16 kommentarer:

Jannicke sa...

Morsomt - brød i en kaffikopp har jeg ikke sett før ;o)

Høres ut som at du også har hatt en herlig dag!

Klem J.

Haust sa...

Du verda, så koseleg med brød i kaffikopp! Trur jammen vi må prøve å steike småbrød i creme brulee-formene våre. :)

Forever Love sa...

Herlig!
Fine bilder og for en deilig dag dere har hatt!
Ha en fin kveld.
Klem fra Tonje

malla-me sa...

Høres ut som deilige fridager!
Hekleteppet ser så godt og mykt ut. Fin fargekombo du har valgt.
Ha en fortsatt fin kveld:-)

Fru Fly * Heidi sa...

Det både ser og høres utrolig koselig ut! Kult med brød i en kopp!:) Klem Heidi

mi-rachel sa...

veldig søte leggvarmere!

Fru Luna sa...

Hei!
Flotte leggvarmere! Jeg er så svak for heklede roser...
Angående vognteppet, så består hver rute av blomsten og det er det første som hekles. Ser at dette ble litt knotete forklart, men håper du likevel forstod :)

Mona Christin sa...

Hei.

Så flinke dere er med håndarbeid da. Det er ikke ofte jeg hører om at den yngre garde er flink med slikt som mormor drev med. Dere imponerer.

Klem fra Mona C ♥

Hyttehuset sa...

Å helledussen kor herleg.

MonjaHelene sa...

Så koselig ,med den lille koppen med brøddeig i *smelt*
Jeg har ofte brukt krus til det fromålet,med da crush-mugs ifra Cath K.
Det hele startet da jeg lagde et separat rundstykke til en dame med glutenallergi som kom på besøk.
Og da passet det så godt med et krus.Det så ut som en giga muffins da den kom ut av ovnen :-D

Nydelige leggvarmere .
Koselig med besøk :)

Forøvrig kommer det en mail din reting om et øyeblikk :)

Ha en deilig dag !

Klem fra Monja

InstatreffNorge sa...

Hei=)

Kom tilfeldig inn på siden din nå, og her var det mye kos å se på:) Morsomt med brød i kaffekopp...hehe...ingenting som lukter så godt som nybakt brød..mmm:)

Ha en fin tirsdag da, jeg kommer igjen;)

Klem

Christine C sa...

Så morsomt med kaffekoppbrød!
Og de leggvarmerne var utrolig fine :) Kos deg videre i dag.

Lene sa...

hørtes ut som en perfekt formiddag! Jeg elsker slike dager. Det gir påfyll og glede! Og jammen har du rett, det var virkelig verdens skjønneste hjemmestrikkede leggvarmere..

klem,Lene

I`Døsset sa...

Høres deilig ut. Nydelig teppe og farge kombinasjon. Følger deg videre.
Hilsen en ny-kommer

Marianne With Nor sa...

Her inne har jeg ikke vært før. Kjempefin blogg du har!! Teppet ble nydelig (holder på med et selv, men har stoppet litt opp).
Legger meg til som følger jeg:)

Ha en strålende dag!!!

PS: Det brødet såg virkelig godt ut! Søt idè med kaffekoppen! Synd jeg ikke baker...

Klem Marianne

FlorasFrue sa...

Så lurt! Tenker lillebror var fornøyd :)
Herlig med besøk på formiddagen!!
Kjersti